Ronny Lam

about://tech

Lekkage Bij Het GVB

gvb-bus Uploaded with ImageShack.us

Vandaag was ik op weg naar een bekijksessie van Lars Ros en Trust your Talent om eens schaamteloos een demo van Google Apps af te kijken. Zoals meestal reis ik ook deze keer weer met het openbaar vervoer. Met de trein naar Amsterdam Bijlmer en verder met lijn 49 naar AC hotel Riverside aan de Gaasperplas. In de bus valt mij op dat bij een van de dakluiken wat druppels vallen. Nu regende het behoorlijk, maar het lijkt mij dat een bus normaal gesproken waterdicht moet zijn. Als goed burger en passagier loop ik naar de chauffeur om daar melding van te maken. Ik was stomverbaasd over zijn reactie:

“Och dat is normaal bij deze bussen, zolang het op deze plaats waar ik zit niet lekt hoeft hij niet terug naar de garage. Kijk daar bij die mevrouw zijn de banken nat en bij die mijnheer ligt een grote plas op de grond. Bedankt voor het melden, ik zal er een notitie van maken, maar verwacht niet dat er iets aan gedaan wordt.”

Volgens mij kan ik het deze chauffeur niet kwalijk nemen. Ik neem aan dat hij al regelmatig bij zijn leiding heeft aangegeven dat een bus lek is, maar dat ze er niets mee doen. Een telefoontje naar de klantenservice van de GVB lijkt mij wel op zijn plaats. Het lijkt mij namelijk dat het gemeentelijk vervoersbedrijf graag een goede service aan zijn klanten wil verlenen, zeker wanneer het pijpenstelen regent en de passagier verwacht dat hij in de bus droog zit. Dat telefoontje komt er nog, maar deze anekdote wilde ik vast met jullie delen.